Header Background

Onze aanpak

Persoonlijke aanpak en deskunding advies

Wij geloven in persoonlijk contact, heldere communicatie, deskundig advies en samenwerking.
Onze Adviseurs Duurzaamheid begeleiden het hele traject voor u. Zij starten met een informatiefolder in uw brievenbus en bellen daarna bij u aan.
Als u interesse heeft, maken zij een afspraak met u om uw woning te bekijken en na te gaan waar voor u de beste mogelijkheden liggen om uw woning aan te pakken binnen uw eigen wensen en budget.
Dezelfde adviseur verzorgt offertes voor u en begeleidt het gehele traject met u. Met een klik kunt u onze Algemene Leveringsvoorwaarden bekijken.

Wijkaanpak

Wijkaanpak: samen met de buren

In wijken met vergelijkbare woningen en energetische kwaliteit organiseren we naast de persoonlijke benadering ook een collectieve aanpak.
Het verbaast u natuurlijk niet dat de aanpak van deze woningen vaak hetzelfde kan zijn. Wij hebben al gunstige prijzen kunnen afspreken met lokale aannemers omdat wij hele wijken benaderen en ook veel van uw wijkgenoten zullen meedoen. Als u en uw buren tegelijk willen meedoen, dan kunnen we de werkzaamheden nog gunstiger aanbieden. U bent uiteraard ook dan nog steeds vrij in het kiezen voor type maatregelen, zolang we gebruik kunnen maken van dezelfde aannemers.

Samenwerking met gemeenten

De landelijke overheid en gemeenten hebben een taakstelling om de CO2 uitstoot te beperken. Voor woningen betekent dit dat de energielabels en het energieverbruik geoptimaliseerd moet worden. Uiteindelijk wil de overheid naar “Nul op de meter" en "klimaatneutraal”: per woning evenveel energie opwekken als er verbruikt wordt.
Stichting het GroenePlatform werkt vaak samen met gemeenten. Met hen analyseren we de wijk en stellen we een plan op. Per wijk bekijken we de demografische gegevens, inventariseren we de woningkenmerken en algemene gegevens zoals energieleveranciers. Dit betekent dat we voordat we bij u aanbellen al veel informatie hebben die we kunnen gebruiken in ons advies aan u.

Subsidie

Gemeenten kunnen veranderingen bevorderen door ze te subsidiëren. Diverse gemeenten stellen voor bijvoorbeeld dak en vloerisolatie subsidies beschikbaar. Dat scheelt u weer in de portemonnee! Hierover kunnen we u ook adviseren.

Lokale binding en duurzame relaties

Het GroenePlatform is een stichting: een ideële organisatie. Naast duurzame aanpak van woningen richten we ons ook op duurzame relaties. Kwaliteit van producten, uitvoering van het werk en onze adviseurs staan op de eerste plaats.
We maken gebruik van lokale aannemers, die bekend zijn met uw wijk. Onze Adviseurs Duurzaamheid zijn bouwkundigen met jarenlange ervaring en klantgerichtheid. We werven hen lokaal vanuit de WW om hen een tweede kans te bieden.

VVE's

Verduurzamen van VVE's

We informeren en inspireren u over de mogelijkheden die er zijn verantwoord te verduurzamen, u ontvangt gespecificeerde offertes en we bieden een aanpak op maat:

In onze aanpak op maat onderzoeken we het gehele gebouw, we richten ons op specifieke vraagstukken zoals het opstellen van een meerjaren onderhoudsplan.

Heeft u interesse in onze hulp bij het verduurzamen en ontzorgen van uw VVE? Aanpak VVE's

Neem dan contact op met Stichting het GroenePlatform via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. of te bellen met 0651 834244. Hierover kunnen we u ook adviseren.

Email Telefoon Facebook Twitterlinked in